Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

E-post ved fravær

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

Før planlagt fravær (ferie, permisjon o.l.) skal saksbehandler legge inn automatisk svar (fraværende) med informasjon i sin postkasse om at han/hun ikke er tilgjengelig i tidsrom (fra-til).

Gå på fanen Fil (øverst til venstre på skjermen) når du står i Outlook, du får nå opp skjermbildet du ser under. Velg Automatiske svar

outlook

  • Huk av for Send automatiske svar
  • Vanligvis er det aktuelt å velge et tidsrom for svarmeldinger (dato og klokkeslett)
  • Velg om du vil sende svarmelding til både interne og eksterne kontakter (kan være ulike meldinger)
  • Skriv svarmelding i meldingsfeltet og trykk på Ok. Nå aktiveres autosvar fra det tidsrommet du har satt
  • Du kan også legge inn regler hvis du har behov for det. Trykk på Regler (nederst til venstre)
  • Du får varsel om at fraværsmelding er aktivert når du åpner Outlook i aktiveringsperioden - eller hvis du ikke har satt en sluttdato for automatiske svar

 

outlook